Chocola eten blijkt dus ook tijdens een meeting een héél goed idee.

Chocola eten blijkt dus ook tijdens een meeting een héél goed idee.

De #brainboosters op een rijtje:

1. Water

Technisch gezien is het geen eten, maar desalniettemin oh-zo belangrijk. Je hersenen en lichaam werken allebei het beste als ze goed gehydrateerd zijn. Stress zorgt ervoor dat je meer vocht verliest, waardoor je dus minder helder kunt nadenken en je je minder goed kunt concentreren. Een paar goedgevulde kannen water op de vergadertafel zijn dus geen overbodige luxe.

2. Walnoten

Walnoten zitten boordenvol omega 3. Nu zegt dat je misschien niet gelijk wat, maar het komt erop neer dat je een betere bloedcirculatie krijgt en er meer zuurstof naar je hersenen trekt. Bakje walnoten op tafel, dus maar?

3. Avocado

Dat een avocado een superfood is, wist je waarschijnlijk al wel. Avocado´s zijn rijk aan onverzadigde vetten die meer bloed richting je hersenen laten vloeien. Het gevolg? Of je ´m nu in een smoothie, salade of op een toast naar binnen werkt: een avocado eten is áltijd een goed idee.

4. Eieren
Eieren zitten vol met proteïne. Dat zorgt ervoor dat je goed vol raakt en hard werken geen probleem is. Daarbij zitten eieren vol voedingswaarden, zoals choline. En choline is dan weer gelinkt aan het verbeteren van je cognitieve vermogen en geheugen. Best welkom, vind je niet?

5. Koffie
Ook koffie is technisch gezien geen eten, maar werken doet het wel. Wie twee kopjes koffie per dag drinkt kan namelijk rekenen op een verbeterde reactietijd. Daarbij staat het zwarte goedje erom bekend je concentratievermogen te boosten. En dat is nu precies waar je op mikt. Een latte of cappuccino-fan? Goed nieuws! Koeien- of sojamelk geeft je namelijk ook nog eens een flinke proteïne boost.

6. Granen
Koolhydraten geen goed idee? Think again! Granen zorgen er juist voor dat het glucosegehalte in je bloed gestaag stijgt en je niet in één keer een gigantische piek krijgt. Wat dat betekent? Hierdoor ben je de hele dag alert, in plaats van dat je continu met ups en down kampt.

7. Zalm
Zalm zit boordenvol omega-3 en vitamine B12, stoffen die héél erg bevorderlijk voor je hersenfuncties zijn.

8. Pure chocola
Chocola, maar wel die met minstens 65 procent cacao, zit vol met antioxidanten die regelen dat er voldoende bloed naar je hersenen gepompt wordt.

Gesloten

Login met je Inspiratie op Locatie account

Gesloten

Wachtwoord vergeten?

Annuleren